Porta Linguarum, issue 27, January 2017
Articles
-
The Effect of Repeated Reading on the Pronunciation of Young EFL
learners, IRENE RIQUELME GIL, YVETTE
COYLE BALIBREA AND JULIO ROCA DE LARIOS.
-
Language Testing for Minority Students in Portuguese Schools: Teacher’s
Decision
-
Translation is not Enough-the Need for Pedagogical Adaptation in CLIL
Textbook
- The Effect of Contextual
Clues and Topic Familiarity on L2 Lexical Inferencing
and Retention SHIVA KAIVANPANAH AND NILOOFAR RAHIMI
-
“I don’t know”: Results of a Small-scale Survey on Teachers’ Perspectives
of the European Language Portfolio, MELINDA DOOLY, JAVIER BARBA CALATRAVA, ANABEL
BORRÀS GONZÁLEZ, MONTSERRAT, CREUS PEDROL AND CAROLINA GONZÁLEZ ANDREU
- Revisión sobre literacidad como noción
multidimensional para una Didáctica de las Lenguas inclusiva, EVA Mª IÑESTA MENA
-
Academic Writing Assessment: A Generic Encounter, MOHAMMAD AGHAJANZADEH KIASI
-
Analysis of Oral Skills Development in Textbooks most Used in the Second
year of Baccalaureate in Spain, GLORIA LUQUE AGULLÓ AND M.ª CAMINO BUENO-ALASTUEY
- Selección del léxico disponible: propuesta metodológica con fines
didácticos,
INMACULADA CLOTILDE SANTOS DÍAZ
-
Evaluation of the Written Competence of Pre-service Teachers of French as
a Foreign Language in Belgium, ARIANE RUYFFELAERT
- La metáfora lingüística en español como lengua extranjera (ELE). Estudio
pre-experimental en tres niveles de competencia, OCARINA
MASID BLANCO
- Memoria operativa y expresión escrita: un área de investigación pendiente
en el campo de la Adquisición de Segundas Lenguas, IRINI MAVROU
- Las dinámicas culturales, comunicativas e interculturales en el aula de
español lengua extranjera: estudio de caso, MARÍA JOSÉ
MOLINA-GARCÍA y JOAQUÍN RÚA COLL
Recensiones/Book
Reviews
- La lengua materna en el aula de ELE, AARÓN PÉREZ
BERNABEU
-
Technology-Enhanced Language Learning for Specialized Domain, MARY E. RISNER